Parkanon Listatehdas Oy

Parkanon Listatehtaalla oli toiveena saada paikallisena yrityksenä Lennu IT-kumppanikseen

Puutuotteita (mm. sisustus- ja rakennuslistoja, koristepaneeleita ja -listoja sekä saunatuotteita) koteihin ja julkisiin tiloihin valmistava Parkanon Listatehdas Oy on ollut Lennun asiakkaana jo seitsemän vuoden ajan. Perustamisesta asti heillä oli toiveenaan saada paikallinen toimija kumppaniksi ja kilpailutuksen myötä he vaihtoivat isomman toimijan Lennuun.

Tietoliikenneyhteydet ovat välttämätön osa yritystämme. Tuotannonohjaus tapahtuu tietokoneilla, tilaustenkäsittelyohjelmat ovat netissä sekä tilaukset tulevat sähköpostilla. Kun kaikki yritystä pyörittävät yhteydet toimivat tietoliikenteen kautta, ilman yhteyksiä ei voi olla. Tästä syystä varmat yhteydet sekä nopea reagointi vikatilanteissa on erityisen tärkeää, Hilkka Ala-Kauhaluoma, Parkanon Listatehtaan toimistopäällikkö toteaa.

Lennun palvelut toimivat tärkeänä osana yritystä

Parkanon Listatehtaalla on käytössä useita tietoliikennetarpeita kattavia palveluita. Heillä on käytössään tarvittavat ohjelmistot mm. Office toimistosovellukset, sähköposti ja F-Securen tietoturva sekä leasing-tietokoneita. Yritys Pro -tietoliikenneyhteys takaa nopean, turvallisen ja luotettavan symmetrisen yhteyden suurempaankin tiedonsiirtoon, sekä mahdollistaa myös etätöiden tekemisen VPN-yhteyden avulla.

Yhteydet ovat pelanneet hyvin ja käytössä oleva kuituyhteys on toiminut katkotta. Jos verkossa on ollut vikaa, se on usein ollut valtakunnan verkon tasolla, Ala-Kauhaluoma kertoo ja jatkaa:
Lennun palvelussa on parasta se, että apu on lähellä ja tuki toimii nopeasti niin etäyhteydellä kuin paikan päällä. On huojentavaa, kun puhelimella soittaessa ei ole pelkoa siitä, etteikö siellä joku vastaisi. Avun saa todella nopeasti, useimmiten jopa saman päivän aikana. Lennun reagointi ja ongelmien ratkaisu on ollut nopeaa.

Listatehdas vaihtoi toisen toimijan palveluista seitsemän vuotta sitten Lennun ICT-palveluihin.

Toimittajan vaihtaminen sujui hyvin. Siinä oli muutaman tunnin pysähdys, kun uudet järjestelmät otettiin käyttöön. Laitteet ja tietoliikenneyhteydet toimitettiin ajallaan ja ovat pelanneet hyvin siitä asti. Mitään erityisen suurta ja odottamatonta vikaa ei ole ollut koko seitsemän vuoden aikana. Ongelmatilanteissa Lennulta saa nopeasti tiedon, miksei jokin toimi, Ala-Kauhaluoma sanoo.

Kehityksessä mukana – pilveen siirtyminen

Listatehtaan uuden palvelimen varmuuskopiointi toteutettiin pilvipalvelulla muutama vuosi sitten. Lennun pilvivarmistus takaa yrityksen toiminnan jatkuvuuden mahdollisimman kivuttomasti ongelmien kohdatessa. Pilvipalveluiden on tarkoitus turvata yrityksen tiedot siihen kohdistuvilta uhilta. Palvelimeen ja tietoihin kohdistuvia uhkia ovat vanhentunut järjestelmä, tietoturvahyökkäykset, tulipalo, rikkoutuminen sekä sähkökatkot. Lennun pilvivarmistuksen avulla tiedot saadaan tallennettua pilveen ja niiden varmuuskopiot ovat käytettävissä aina tarvittaessa.

Jos tiedot hukkuvat niin ollaan tyhjän päällä. Varmuuskopiointi takaa, että tiedot saadaan palautettua myös mahdollisen vikatilanteen jälkeen, Ala-Kauhaluoma toteaa.

Hyvää yhteistyötä tullaan jatkamaan tästä eteenpäin.

Olemme tyytyväisiä Lennulta saamaamme palveluun. Kaikki tarvittava tietoliikenneyhteyksiin liittyen on hoidettu heidän kauttaan. Parasta on paikallisuus, lyhyt välimatka ja aina joku on paikalla vastaamassa puheluun, mikäli ongelmia tulee. Erityisesti etäyhteydellä tehtävät tukityöt toteutuvat nopeasti ja joustavasti. Lennun kuitu on nopea ja toimii, Ala-Kauhaluoma summaa.

Jaa artikkeli