Suomen Tekojää hallitsee ja valvoo toimittamiaan laitteita etäyhteyden kautta Parkanosta ympäri maailmaa

Suomen Tekojää hallitsee ja valvoo toimittamiaan laitteita etäyhteyden kautta Parkanosta ympäri maailmaa.

Yhteistyö Lennun kanssa alkaa kaukaa, Suomen Tekojää Oy:n ensimmäisistä vuosista saakka. Tekojäältä löytyi jäähdytyslaitteet Lennun konehuoneisiin ja Tekojään puhelin, FAX- ja nettiyhteyden toimitti Lennu, jo silloin Tekojää otti käyttöönsä edelleen käytössä olevan sähköpostipalvelun.

Tänä päivänä käytössämme on Lennun salamannopea valokuitu. Lennu myös hoitaa palvelintamme ja antaa IT-tukea. Jos IT-järjestelmissämme tulee ongelmia, soitamme Lennulle. Meillä on Parkanossa kaksi erillistä toimipistettä, jotka ovat yhdistetty keskenään samaan kuituun ja samaan sisäverkkoon. Myös kameravalvonta on ollut käytössä pitkään päätoimipisteessämme. Toiseen toimipaikkaan laajentaminen on parhaillaan käynnissä. Suomen Tekojää Oy:n toimitusjohtaja Timo Mansikkaviita kertoo heillä laajasti käytössä olevista palveluista.

Toimivat tietoliikenneyhteydet ovat Suomen Tekojään liiketoiminnan edellytys

Tekojään valmistamien laitteiden toimintaa valvotaan Parkanosta. Valvontayhteys toimii Lennun toimittaman Yritys Pro -palvelun välityksellä. Valvontayhteyden kautta Tekojää valvoo satojen asiakkaiden laitteita ympäri maailmaa, joita on Suomen lisäksi mm. Ruotsissa, Venäjällä, Islannissa, Puolassa, USA:ssa ja Kiinassa.

Asiakkaidemme laitteiden toimintaa ja lämpötiloja tarkkaillaan valvontayhteyden välityksellä. Hälytyksiin tulee reagoida viiveettä sekä etänä tehtävät toimenpiteet tulee suorittaa tietoturvallisesti. Näistä syistä toimiva ja luotettava yhteys on meille todella tärkeä asia. Valvottu yhteys takaa turvallisen yhteyden maailmalla oleviin etäohjattaviin laitteisiimme. Toimivalla yhteydellä varmistetaan valvontamme moitteeton toiminta. Mansikkaviita kertoo ja jatkaa.

Myös huolto ja ylläpito tehdään etänä asiakkaidemme laitteisiin. Jos jotakin vikaa ei saada korjattua etänä, huolto menee paikan päälle. Palvelumme sujuu parhaiten silloin kun yhteys meidän ja asiakkaan välillä toimii, sijainneista huolimatta. Oikeiden ICT-ratkaisuiden avulla liiketoimintamme tehostuu ja tuottavuus paranee. Emme voisi toimia ilman yhteyksiä. Myös yrityksessämme sisäisesti, erityisesti näin korona-aikana, etätyöskentelyn toimivuus on tullut entistä tärkeämpään asemaan. Kunnolliset yhteydet saavat hommat sujumaan. Mansikkaviita toteaa.

Lennun palveluiden piirissä jo yli 20 vuotta – valokuidussa kahdeksan vuotta

Lennun palvelut ovat taanneet meille sujuvat yhteydet. Verkkoyhteys on toiminut hyvin ja häiriötilanteissa Lennu on reagoinut nopeasti ja olemme saaneet avun nopeasti. Häiriötilanteissa vika on monesti ollut meidän laitteissamme tai järjestelmissämme. – Mansikkaviita kertoo kokemuksistaan ja jatkaa.
Lennun kanssa asiointi on helppoa ja sujuvaa sekä palvelu on henkilökohtaista. Paikallisuus mahdollistaa sen, että yhteyshenkilöt voivat käydä luonamme nopeallakin aikataululla. On helppo asioida tutun yrityksen ja tuttujen ihmisten kanssa.

Jaa artikkeli