Yritysmyynti on monelle synonyymi tylsille esityksille, liian monimutkaisille ratkaisuille ja kadonneille tarjouksille. Meille se on ihan jotain muuta.
Meidän myyntitiimi on neljän hengen tehokas, mutta erittäin inhimillinen koneisto, joka toimii ilman turhia palikoita. Me puhutaan suoraan, kysytään oikeita kysymyksiä ja ennen kaikkea – kuunnellaan. Meitä ei kiinnosta myydä “pakettia”, vaan löytää teille kunnollinen ratkaisu, joka toimii oikeassa elämässä. Me halutaan toimia siellä, missä kone jumittaa maanantaiaamuna tai kun VPN ei suostu yhdistämään juuri silloin kun pitäisi.
Me ymmärretään pk-yritysten arkea, koska me eletään sitä itsekin. Ei turhaa korporaatiohuttua tai kiiltävää bisnesslangia – vaan selkeää, reilua ja nopeaa tekemistä.
Tutustu tiimiin, joka tekee sen mahdolliseksi:

Autamme yritystäsi löytämään juuri teidän tarpeisiinne sopivat IT-ratkaisut laajasta palveluvalikoimastamme.
Sitten voit ottaa lennusti
IT-asiantuntijamme varmistavat, että yrityksenne tekniikka toimii luotettavasti ja kasvu on turvattua.
Väinö Haapamäki – Rauhallinen ratkoja
Kumppanuuspäällikkö
Väinö on se tyyppi, joka puhuu sujuvasti sekä IT:tä että ihmistä. Hän työskentelee erikokoisten yritysten kanssa ja tykkää ratkoa liiketoiminnan kannalta olennaisia haasteita, olipa sitten kyseessä sitten tietoturva, laiteympäristöt tai yhteydet. Väinö uskoo, että luottamus rakentuu ripeydellä, rehellisyydellä ja sillä, että asioita tehdään vähän paremmin kuin odotettiin.
Väinö bongaa lounashelmiä työmatkoilla. Vapaa-ajalla hän käy keikoilla ja pitää huolen siitä, että mieli pysyy virkeänä – salilla ja reissuilla.

Lue haastattelu Väinöstä
1. Kuka olet ja mikä on roolisi Lennulla?
Hei! Olen Väinö Haapamäki, toimin meillä Lennulla kumppanuuspäällikkönä ja olen ollut roolissa nyt sen 2,5 vuotta!
2. Millaisten asiakkaiden kanssa työskentelet pääasiassa?
Toimin hyvin erilaisten yritysten kanssa: asiakkaitani löytyy muutaman hengen pienyrityksistä isoihin teollisuuden ja kunnallisen puolen toimijoihin. On huippua tutustua erilaisiin toimijoihin yrityskentässä!
3. Mikä sai sinut hakeutumaan ICT-alalle ja yritysmyynnin pariin?
Olen aina pitänyt myynnistä sekä asiakasrajapinnassa toimimisesta. ICT-ala alkoi kiehtoa, kun halusin lisää haastavuutta uralleni sekä toivoin pääseväni työskentelemään yritysten liiketoiminnan kannalta kriittisten tuotteiden parissa. ICT-alalla on paljon opittavaa sekä erilaisia mahdollisuuksia löytyy niin paljon kuin on olemassa erilaisia yrityksiäkin.
4. Mikä on ollut mieleenpainuvin asiakastilanne tai onnistuminen työssäsi?
Aika vaikea napata yhtä yksittäistä. Mieleenpainuvin lienee ajankuvaan liittyen tietoturvallisuuteen liittyvät ennakoivat työt, joilla on vältetty merkittäviä riskejä liiketoimintaan liittyen. Näissä tapauksissa tuntee työnsä merkittäväksi.
5. Miten lähestyt uusia asiakkaita? Miten rakennat luottamusta?
Minusta tuntuu, että henkilökohtainen kohtaaminen sekä asiakkaan kielellä puhuminen ovat äärimmäisen tärkeitä asioita. Ripeys ja lupausten lunastaminen herättävät toki luottamusta. Henkilökohtaisen kohtaamisen merkitys on todella tärkeä.
6. Mikä on oma ”salainen aseesi” myyntityössä?
Eihän se ole enää salainen ase, jos sen paljastaa 😉 No ei, kaikki normaalista myynnin valtavirrasta poikkeava tuntuu toimivan. Tehdään siis asioiden eteen pikkaisen enemmän työtä, niin hyvä tulee.
7. Mitä asiakkaat usein yllättyvät kuulemaan ICT-palveluista tai yhteistyöstä kanssamme?
Ripeys, tuoterepun laajuus ja mukavat kohtaamiset asiantuntijoiden kanssa nousevat usein positiivisina nostoina.
8. Miten näet ICT-ratkaisujen merkityksen PK-yrityksille juuri nyt?
Ehdottomasti laitekannan päivitys (Windows 10 tuen loppu), tietoturvaan liittyvät tuotteet ja tiedonhallintaan liittyvät ratkaisut. Toki toimivat yhteydet ovat kaikkien palveluiden perusta.
9. Mitä pidät tärkeimpänä ominaisuutena hyvässä kumppanuuspäällikössä?
Pitää olla joustava, ihmisten kanssa toimeen tuleva ja keskustella myös asiakkaan IT:n kanssa. Erilaisilla ihmisillä on toki omat vahvuusalueet, ja monenlaisia kumppanuuspäälliköitä tarvitaan. 😊
10. Millainen on hyvä asiakassuhde?
Vähän riippuu siitä, miten asiakas kokee tarvetta asiakaspäällikölle osana omaa arkeaan. Toki olen tyytyväinen perustason asiakkuuden hoidosta, mutta parhaimmillaan asiakassuhde tarkoittaa myös muun kuin työhön liittyvien asioiden läpikäymistä ja syvempää ystävyyttä.
11. Mitä teet vapaa-ajallasi – mikä saa sinut irrottautumaan työstä?
Matkustelu ja livemusiikki ovat tärkeitä osia ajessani. Myös järjestötoiminta ja JCI värittävät vapaa-aikaa. Arkiliikunta, kuntosali, yms. pitää mielen vireänä. Katson tarkkaan myös arkiset lounaspaikat, sillä työmatkoilla pääsee testaamaan maakunnan parhaita ravintoloita!

Mikko Salorinne – Käytännön konkari
Kumppanuuspäällikkö
Mikko hyppäsi Lennun tiimiin kesällä 2025, mutta IT:n ja tietokoneiden kanssa hän on ollut tekemisissä jo siitä asti kun pelit kirjoitettiin itse. Monialainen kokemus rakennustyömailta sote-sektorille ja kaupan alalta antaa Mikolle harvinaisen hyvän kyvyn ymmärtää eri alojen arkea ja aidot tarpeet.
Hän rakentaa luottamusta rauhassa, asiakkaan puolella seisten – ei tyrkyttäen. Myynti on hänelle kumppanuutta, ei pikavoittoja. Vapaa-ajalla Mikko saattaa syventyä kvanttifysiikkaan, miksata biittejä DJ-setissä tai naputella autotallissa uutta projektia – kunhan saa välillä jotain käsin tehdyksi.
Lue haastattelu Mikosta
1. Kuka olet ja mikä on roolisi Lennulla?
Mikko Salorinne, aloittanut Lennulla kumppanuuspäällikkönä kesäkuussa 2025.
2. Millaisten asiakkaiden kanssa työskentelet pääasiassa?
Työskentelen yrittäjien ja yritysten päättäjien kanssa. Jokaisella yrityksellä on toisaalta samat ja toisaalta omat tarpeensa – työhöni kuuluu näiden kartoittaminen ja oikeiden ratkaisujen tarjoaminen.
3. Mikä sai sinut hakeutumaan ICT-alalle ja yritysmyynnin pariin?
Kasarin lapsena olen koko ikäni ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä, 6-vuotiaana sain oman ensimmäisen tietokoneen, jolle piti jokainen pelikin kirjoittaa itse. Siitä lähtien olen touhunnut tietotekniikan parissa. Myyntityö taas sopii muuten vaan hyvin omalle luonteelle, B2B-työ varsinkin, ammattilaisten kanssa pärjää aina.
4. Mikä on ollut mieleenpainuvin asiakastilanne tai onnistuminen työssäsi?
”Entisessä elämässä” aiemman työnantajan aikana tein paljon töitä sotealan toimijoille. Sieltä on hyviä muistoja, kun pääsi oikeasti olemaan osallisena loppuasiakkaan (vaikkapa pyörätuolinkäyttäjän) elämänlaadun parantamisessa.
5. Miten lähestyt uusia asiakkaita? Miten rakennat luottamusta?
Kaikkihan lähtee molemminpuolisesta kunnioituksesta ja luottamuksesta. Itse arvostan ja tavoittelen pitkiä asiakassuhteita enemmän kuin nopeita pikavoittoja. Kukaan ei jaksa kuunnella paperista lukevaa luukuttajaa. Olen vuosien varrella oppinut, että asiakkaan tilanteen ja todellisten tarpeiden ymmärtäminen on se, josta pitää lähteä liikkeelle.
6. Mikä on oma ”salainen aseesi” myyntityössä?
Kyllä kai se on monialainen kokemus. Olen ollut töissä raksalla, kaupassa, teollisuudessa, välillä nappipaitahommissa, joskus haalarit päällä kädet ja naama akselirasvassa. Väkisin siinä kertyy näkemystä ja kokemusta, joka auttaa ymmärtämään erilaisten asiakasyritysten toimintaympäristöjä ja tilanteita.
7. Mitä asiakkaat usein yllättyvät kuulemaan ICT-palveluista tai yhteistyöstä kanssamme?
Tähän pitää palata myöhemmin, kun saa lisää kokemusta kerättyä.
8. Miten näet ICT-ratkaisujen merkityksen PK-yrityksille juuri nyt?
Toimivat työkalut ovat missä tahansa työssä ja tehtävässä menestymisen A ja O. Tietotyön määrä tulee ainoastaan kasvamaan ja kelkasta ei kannata pudota. Näissä osaava ja luotettava kumppani on yrityksen kilpailukykyä parantava tekijä – ammattilainen tunnistaa toiminnan mahdollisuudet ja riskit sekä osaa tarjota niihin toimintaa tehostavia ja turvallisuutta lisääviä ratkaisuja.
9. Mitä pidät tärkeimpänä ominaisuutena hyvässä kumppanuuspäällikössä?
Hyvän kumppanuuspäällikön pitää (kuten titteli sanoo) olla kumppani, samalla puolella. Ei pelkkä myyjä tai toimittaja. Hyvä kumppanuuspäällikkö tuntee asiakasyrityksen toiminnan ja näkee molempia osapuolia hyödyttävät ratkaisut ja palvelut.
10. Millainen on hyvä asiakassuhde?
Hyvä asiakassuhde on pitkä, vuosien tai vuosikymmenten mittainen. Jokainen näistäkin on tietenkin alkanut jostain ensimmäisestä kontaktista. Hyvän asiakassuhteen tunnistaa myös siitä, että kun puhelin soi ja ruudulla lukee asiakkaan nimi, puhelimeen on mukava vastata koska tietää, että on tehnyt oman työnsä hyvin. Virheitä ja ongelmia tulee jokaiselle. Kun asiakassuhteessa on luottamus ja kunnioitus kunnossa niin nämä saa aina käsiteltyä.
11. Mitä teet vapaa-ajallasi – mikä saa sinut irrottautumaan työstä?
Kaikkea helppoa ja kevyttä. Viime vuodet olen huvikseni opiskellut kvanttifysiikkaa ja daytreidausta. Molemmat tahoillaan sangen vaativia aiheita oppia ja joiden ymmärtämiseen ei ihmisikä riitä. Ota hyvä asento, varaa pari tuntia aikaa ja kysy minulta kummasta tahansa.
Noh, käyn minä joskus liian harvoin lenkillä luurit päässä ja vielä enemmän liian harvoin salilla. DJ-hommia omaksi iloksi ja autotallissa milloin mitäkin projekteja sitten kun pitää päästä jotain käsillä tekemään.
12. Jos kumppanuuspäällikön työ olisi elokuva, mikä olisi sen nimi – ja kuka näyttelisi sinua?
Joku Speden elokuva, jossa ei oteta itseään koko ajan liian vakavasti, mutta lopuksi kaikki aina kuitenkin järjestyy parhain päin. Olen niin huonosti kameran eteen sopiva, että näyttelijäksi tulisi kyseeseen varmasti se joka halvimmalla suostuu, kesäteatterista potkut saanut ohjaajan kummipoika käy hyvin.
Emma Valavuo –
Yritysmyynnin asiakaspalvelija
Emma on se henkilö, jolle voit lähettää viestin “meillä on vähän hätä” ilman, että tarvitsee sen enempää selittää. Hän tarttuu asioihin heti ja hoitaa ne kunnolla – usein ennen kuin ehdit edes palata asiaan. Emma on meidän tiimin liima ja teidän suora linja, kun kaipaatte apua nopeasti ja inhimillisesti. Usein kuultu lause: “Voisko kaikki asiakaspalvelijat olla kuin Emma?”

Lue haastattelu Emmasta
Tähän txt

Teemu Lehto –
Yritysmyynnin päällikkö
Teemu ei tee itsestään numeroa, mutta ilman häntä tätä laivaa ei ohjattaisi suuntaan eikä toiseen. Hän varmistaa, että tiimi toimii, hommat etenee ja että teidän projektit pysyvät aikataulussa. Hän ei ainoastaan seuraa isoja linjoja – hän tuntee myös yksityiskohdat. Jos joskus tuntuu, että langat meinaa mennä solmuun, Teemu tietää tarkalleen, mistä päätä kannattaa alkaa purkaa.
Lue Teemun haastattelu
txt
Kun IT toimii, kaikki toimii – ja voi ottaa lennusti
Meidän työ alkaa aina samasta asiasta: keskustelusta. Ei siitä, että lyödään hinnasto tiskiin ja toivotaan parasta. Jos haluatte IT-kumppanin, joka miettii kokonaisuutta eikä vain yhtä järjestelmää – me ollaan valmiina.

Ota yhteyttä, niin katsotaan teille sopivat ratkaisut:
Vastaamme arkisin klo 8–16
Soita meille
Laita sähköpostia
Laskut
Brang Oy, asiakaspalvelu
arkisin klo 8–16.30
Digipalvelusäädöksen (EU) 2022/2065 12 artiklan mukainen yhteyspiste, jonka avulla palvelun vastaanottaja voi ottaa meihin yhteyttä. | Point of contact in accordance with Digital Services Act (EU) 2022/2065 with which the recipient of the service can communicate with us.
Soittamalla / By phone
Sähköpostitse / By email



