IPP on nyt Lennu
Lennusti vaan – ICT-palveluita tarjoava Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy haluaa uudella nimellään viestiä mutkatonta yhdessä tekemistä sekä puhelinpalveluita laajempaa tarjontaa ja on nyt tuttavallisemmin Lennu
Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy on nimenä lähes satavuotias. Nyt on aika päivittää myös mielikuvat tarjonnan tasalle, sillä 24.4. julkistetaan ICT-palveluita yksityisille sekä yrityksille tarjoavalle IPP:lle kokonaan uusi brändi – nimenä tuttavallisesti Lennu.
Brändin uudistamisen tarve on ollut olemassa jo kauan, ja taustatyö brändin uudistamiselle aloitettiinkin jo vuonna 2022 asiakkaiden palautteita kuunnellen.
”Entinen nimi ei vastaa enää palvelutarjontaa, kun myydään valokuitu- ja ICT-ratkaisuja”, kiteyttää Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Hanna Reinikka. ”Lennu on pehmeä ja helppo nimi, joka kertoo mutkattomasta, helposti lähestyttävästä toimijasta.”
Nimen lisäksi uusittu on koko visuaalinen ilme, slogan ”lennusti vaan” ja ensimmäisenä uuden brändin ilmentymänä yrityksen verkkosivusto.
”Käytännön syistä yrityksille ja yksityisille on omat aputoiminimet, Lennu IT ja Lennu NET, mutta samaa Lennua ollaan”, Reinikka kertoo. ”Yhtiön taustalla säilyy myös vanha tuttu virallinen nimi Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy.”
Paikallisen elinvoiman rakentaja
Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy:n toimitusjohtaja Jari Toivola muistuttaa, miten paikallisella ICT-toimijalla on tärkeä tehtävä paikkakunnan elinvoiman rakentajana. ”Ensinnäkin me investoimme verkkoon ja rakennamme tietoyhteiskunnalle välttämätöntä infrastruktuuria, kuten valokuitua”, Toivola listaa. ”Toiseksi tuomme verkon päälle laajan valikoiman palveluita asiakkaidemme liiketoiminnan tehostamiseksi ja kotien viihtyisyyteen.”
Hyvä esimerkki paikallisen palvelun voimasta on puutuotteita valmistava Parkanon Listatehdas Oy, joka vaihtoi koko ICT-palveluntarpeensa Ikaalisten-Parkanon Puhelin Oy:n huoleksi valtakunnalliselta toimijalta – koska lähellä on aina joku vastaamassa puhelimeen.
”Meidän kykymme tuottaa laadukkaita kokonaisratkaisuja toimiessamme lähellä asiakasta on parempi”, summaa Jari Toivola paikallisen toimijan vahvuudet. ”Haluamme uudella nimellämme viestiä myös palveluiden ja laajempienkin ratkaisujen hankkimisen helppoutta. Toimimme lennusti.”
Asiakaslähtöisempi ja aktiivisempi Lennu
Uusi brändi on enemmänkin kuin vain nimi ja ilme. Toimitusjohtaja Toivolan mukaan se on tilaisuus vahvistaa uudenlaista palvelukulttuuria – yhtäältä hyödyntäen entisiä vahvuuksia, toisaalta aktivoitumalla uudella tavalla.
”Uusi Lennu on entistä aktiivisempi paikallisessa kanssakäymisessä asiakkaiden kanssa, mikä antaa mahdollisuuden tunnistaa tehokkaisiin ja turvallisiin palveluihin liittyviä asiakastarpeita entistä paremmin”, Toivola linjaa.
Lisätietoja: Jari Toivola, p. 043 217 5530